Tuesday 6 November 2012

Review: Aku Terima Nikahnya

Aku terima nikahnya..best ke x?? bg aku (yg tgh excited sbb br kawen n elok2 plak cte tu start a day before my nikah day..canggih x??haha), mmg seronok la!! lalalala! tp suamiku ckp xbest..bosan.. n tah pape..so, ape kate aku buat review dr aku yg excited n suamiku yg xexcited..


Review best dr aku yg excited:
Terlepas scene yg awal2 sbb msk lmbt..tp xteruk sgt la sbb terlepas beberapa minit je..cte ni best sbb semua pn mcm manis2 je..bertambah2 terasa manisnya la bila pegi tgk lps br je kawen,kn? first cerita kat wayang sebagai suami isteri..wahhhhh!! hurm..ape lg ek?hurm..hurm..hurm..alamak! tu je kot..huhuhu T_T

Review xbest dr suamiku yg xexcited:
Cerita tu mcm agak melebih2..yg mgkn kurang realistik..ada beberapa scene yg xmencerminkan tajuk sbb 'aku terima nikahnya' bukan suatu perkara yang kecil tapi kurang ditonjolkan dlm cerita tersebut..beberapa bahagian skrip yang agak kelakar pn ada..scene yang pttnya sedih bole jd kelakar (nota: siap penonton ketawa terbahak2..keliru sekejap..ni cerita cinta atau cerita komedi?)hehehe..tu xle blah..jalan penceritaan yang membosankan..terlampau tumpu pada satu faktor - isteri cuba mengambil hati suami, membuatkan cerita jadi semakin lama semakin bosan..'aku terima nikahnya' seeloknya lebih ditonjolkan dari segi islamik..mgkn akan jd lebih manis dan menarik..tmbh lg, akibat byk serapan dari budaya barat, cerita kurang memberi kesan kepada penonton..

review yg pendek..kn? berdasarkan panjang review..rsnya review suamiku menang..hahaha..maka jgn terpedaya dgn review aku yg agak berat sebelah kepada hati yang excited..hohohoho! rs rugi pulak cerita yg ada tajuk yg kuat tp jalan penceritaan yang sgt lemah ditmbh pula dgn elemen barat..haihhh!! sygnyaaaa..septtnya jd cerita kegemaran mcm cerita 'a moment to remember'..tp jd cerita bosan plak..rugi..rugi..


*Bila manusia tidak menghargai jati diri dan agama sendiri..*

No comments:

Post a Comment